Een autofanaat is iemand met een veel grotere belangstelling voor de werking van zijn voertuig en andere voertuigen dan een gewoon mens. Automobilisten zien hun voertuig niet als een middel om van punt A naar punt B te komen, maar als een unieke uitdrukking van henzelf als persoon. Natuurlijk is er slechts een bepaald niveau van die uniekheid dat kan worden bereikt in een voertuig rechtstreeks uit de fabriek, dus gearheads nemen het op zich om bepaalde elementen van de fabrieksmodellen aan te passen, uit te breiden, of zelfs te verwijderen om ze unieker te maken, en steeds sneller. Natuurlijk, serieuze wijzigingen aan een voertuig mag nooit worden gedaan zonder de juiste opleiding of apparatuur, maar hier is een lijst van tien van de meest voorkomende tips en stukjes informatie over het tunen van vrijwel elke auto. Blijf op de hoogte van algemeen onderhoudDit zou moeten gaan zonder te zeggen – en dat is waarom het is het eerste punt op de lijst – maar het fundamentele onderhoud en upkeep van een voertuig is de basis voor elk project ondernomen in tuning het daarna. Dit omvat, maar is niet beperkt tot, het uitvoeren van routinematige controles van olie en transmissievloeistof, ervoor zorgen dat alle vitale temperaturen zijn waar ze moeten zijn, en op de hoogte zijn van eventuele geluiden en andere eigenaardigheden die de auto kan maken buiten het gewone. Dit aspect heeft ook betrekking op de manier waarop u met de auto omgaat: zorg ervoor dat de auto voldoende tijd krijgt om op te warmen na een koude start, en verbrand niet te veel olie. Esthetiek aan de buitenkant betekent niet meer vermogenHoewel sommige uiterlijke kenmerken een auto kunnen helpen, zijn er geen kenmerken op de markt die het vermogen van de auto direct verhogen. Dus, nee, het vastschroeven van een gigantische vleugel aan de kofferbak en het plaatsen van een motorkap scoop zal de auto niet noodzakelijkerwijs sneller maken, hoewel het kan helpen bij downforce en luchtinductie. Ga voor smaakvolle uiterlijke wijzigingen in het tuningsproces, dingen die het oorspronkelijke uiterlijk van de auto complimenteren en tegelijkertijd de functionaliteit versterken, niet belemmeren. Tip: pushbar Hoewel het plaatsen van vleugeldeuren op een 2005 Honda Civic misschien cool klinkt, is het een volledig onpraktische wijziging die geen enkel effect heeft op de auto, behalve misschien voor de manoeuvreerbaarheid in parkeerplekken. Vergeet het chassis nooitHet chassis van je auto is een van de belangrijkste elementen, aangezien het letterlijk de hele auto bij elkaar houdt. Echter, bij het bouwen van een auto met hoog vermogen is het oneindig belangrijk om het chassis te versterken, aangezien het niet ontworpen is om op lange termijn meer vermogen aan te kunnen dan waarvoor het in de fabriek werd afgesteld. Chassis toevoegingen die zullen helpen verminderen de hoeveelheid torsie veroorzaakt door stressvolle acceleratie omvatten koppel bars en sway bars. Deze metalen stangen worden vaak rechtstreeks aan het chassis vastgeschroefd en zorgen ervoor dat de auto minder kan bewegen in een van zijn belangrijkste structurele elementen.
Upgrade uw remmen!Bij het rijden met een krachtige auto is het noodzakelijk om altijd de remkracht in gedachten te houden. Niet de stopkracht van bijvoorbeeld een kogel uit een geweer, maar de stopkracht van uw auto zelf, dat wil zeggen het vermogen om op hoge snelheid in een zo kort mogelijke afstand te stoppen. Veel fabrikanten opscheppen over hun auto’s kunnen stoppen in sub-one honderd voet ruimtes van hoge snelheden, maar als je duwen uw auto nog verder dan de fabriek normen, is het belangrijk om ook uw remmen naast de motor aan te vullen. Geventileerde schijfremmen koelen gemakkelijker af onder zwaar remmen, waardoor schade aan de schijf zoals kromtrekken wordt voorkomen. Hoewel dit duurder is en vaak voorbehouden is aan echte raceauto’s, kunnen sommige eigenaars zelfs opteren voor een ‘schijf-schijf’-conversie, waarbij de trommels achteraan worden vervangen door schijfremmen met remklauwen. Uitgelicht: Air intakes Overbelast uw ophanging nietEen goed afgestelde en geoptimaliseerde ophanging is de sleutel tot een goede wegligging op elke ondergrond, en er zijn tal van extra ophangingsupgrades om bestuurders dat beetje extra te geven wanneer dat nodig is. Het implementeren van stijvere veren en stijvere schokdempers zal een wereld van verschil maken wanneer gedaan in combinatie met andere aanpassingen op de weg. De onmiddellijke verandering in driveability en gemak van de behandeling te maken schorsing wijzigingen een noodzakelijk, maar vaak over het hoofd gezien aspect van wijziging van het voertuig.
|