Dat je tegenwoordig als bedrijf niet om social media heen kunt, hoeven we je niet meer te vertellen. Maar ben jij ook al bezig met social media marketing? Een goede strategie die je kunt hanteren is het See, Think, Do & Care model. We leggen je uit hoe dit werkt!
SeeIn de see-fase ontdekt het publiek jouw merk, product of dienst. Ze zijn nog niet klaar om iets te kopen of contact op te nemen, maar willen wel meer informatie. Met een sterke social media post kun je hun interesse wekken en ze naar de volgende fase leiden.
ThinkIn de think-fase zoekt het publiek naar meer informatie over jouw merk, product of dienst. Zorg dat je deze informatie paraat hebt. Je vergroot dan de kans op aankoop. Gebruik organische social media posts of een betaalde social media campagne om jouw publiek geïnteresseerd te houden.
DoOverweegt jouw publiek om een aankoop te doen of contact op te nemen? Dan bevindt het zich in de do-fase. Gooi alles in de strijd om het publiek over de streep te trekken en het aankoopproces zo soepel mogelijk te laten verlopen. Social media platforms als Instagram en Facebook bieden in-app aankopen aan, waardoor ze een verlengstuk kunnen zijn van jouw verkoopkanaal. Dit kan dé gouden zet zijn voor verdere groei.
CareJe bestaande klanten zijn van onschatbare waarde. Met social media kun je de relatie warm houden. Door regelmatig updates te adverteren op social media blijft jouw merk top of mind. Je bereikt hiermee vaste volgers en moedigt interactie aan. Daarnaast kun je social media gebruiken om herhaalaankopen te stimuleren of om reviews te verzamelen.
Hulp nodig?Wil je meer weten over het See, Think, Do & Care model, of heb je hulp nodig bij de aanpak hiervan? Laat je social media marketing uitbesteden aan Traffic Today.
|
https://www.traffictoday.nl |