Rijschool voor elektrische auto’s

Aanbiedingen

Rijschool voor elektrische auto’s: leren rijden in een Electrische Auto

Na 126.000 km geeft Paul Tomlin, een van de eerste Britse rijinstructeurs die elektrisch gaat rijden, ons zijn mening over het gebruik van een Electrische Auto om les te geven

Is er een zwaardere kwaliteitstest dan honderden cursisten in je auto laten oefenen? Voertuigen die in het bezit zijn van en worden geëxploiteerd door rij-instructeurs ondergaan veel, daarom is betrouwbaarheid cruciaal. Dat geldt ook voor het brandstofverbruik, omdat ritten naar de pompen gemakkelijk kunnen oplopen tot duizenden gedurende het jaar.

Het is dan ook geen verrassing dat veel instructeurs vasthouden aan beproefde modellen zoals de Opel Corsa, maar sommige beginnen de sprong naar elektrische voertuigen te maken, omdat deze lage exploitatiekosten bieden.

Paul Tomlin, eigenaar en exploitant van de Green Driving School in Stoke-on-Trent, Staffs, was een van de eersten die de overstap maakte en maakt sinds 2011 gebruik van een elektrische Nissan Leaf om automatische leerlingen te onderwijzen. mijlen in zijn nieuwste auto en heeft deze nu ingeruild voor een nieuw model. Auto Express heeft Tomlin ingehaald om te zien hoe het is om de volgende lichting EV-rijders te onderwijzen.

Net als de meeste andere automobilisten begon Tomlin van Holcroft naar elektrische voertuigen te kijken om te besparen op bedrijfskosten. Hij vertelde ons dat de remmen van zijn vorige auto’s vaak veel straf vereisten. “Ik ging door drie volledige sets van pads in 60.000 mijl,” zei hij. Tomlin berekende ook dat de waarde van een jaar lesgeven hem £ 5.000 aan brandstof kostte.